rânduri de gânduri

Brand Minds 2019, mai!

lectură: aprox 15 min

Pentru mine, este a doua oară când îmi petrec o zi de mai la Brand Minds. Vineri, 10 mai, a avut loc ediția de anul acesta. Bine aleasă luna, pentru că este de vorba de mai mult, mai bine, de excepțional.

Au crescut; anul acesta Sala Palatului din București a fost plină, peste 4000 de locuri ocupate. La anul se mută, astfel încât să poată participa și mai multe persoane. Poate că în vine în mod natural întrebarea: De ce aș da bani să vin acolo, de ce să depun efortul să mă deplasez la București? Am să dau răspunsul, din punctul meu de vedere. Într-adevăr, pe toți acești speakeri îi poți vedea pe youtube, le poți citi cărțile în liniște, sau îi poți ignora dacă ți se pare că vin din altă lume, cu o mentalitate diferită de cea locală, nepotrivită nouă. Îți poți vedea foarte bine de treabă, fără a-ți perturba viața. Și evident că profită să își vândă marfa, cărțile și site-urile. Tu nu ai face-o, dacă ai avea de spus lumii? Ei au ceva de spus. Ceva de valoare, lucruri pe care le poți prelua în viața ta, idei de care te poți folosi pentru a crește. În plus, este cu totul altceva să fii acolo, să îi asculți în direct, să îți petreci o zi între atâția alți oameni pentru care dezvoltarea este importantă.

Ca idee, în 2018 a fost… așa.

Despre 2019, în continuare. Cu un gând în minte. Cu o întrebare pusă în mod repetat de prezentatorul evenimentului, Jeffrey Rogers (Singularity University): ce vei face diferit de acum înainte? O întrebare foarte potrivită după fiecare lecție predată de viață.

Nu vă voi lăsa toate notițele mele, ca să vă poată rămâne plăcerea descoperirii :). Doar câteva idei importante sau ridicătoare de semne de întrebare.

Ah, și un moment care merită atenția noastră. Brand Minds a acordat un premiu de performanță. Mi se pare că merită din plin. Ui Path este o companie care a demonstrat că se poate ajunge departe.

The Performance Business Award

Robert Cialdini

despre persuasiune și presuasiune

Condu-i pe ceilalți în direcția ta fără a-ți schimba cererea, ci modul în care prezinți meritele personale.

Atunci când prezinți ceea ce ai de spus, ține cont de 6 principii:

  • reciprocitate
  • raritate
  • autoritate
  • consistență
  • apreciere
  • consens

micul MARE

Care sunt acele mici schimbări pe care le poți face în modul tău de abordare care vor avea cel mai mare impact pentru succesul persuasiunii tale?

Revenind la cele 6 principii, am reținut:

  • mai întâi oferă
  • oamenii vor mai mult din ceea ce pot avea mai puțin
  • promovează-te înainte de întâlnirea directă; vorbește despre punctele slabe ale afacerii/situației încă de la început
  • formulează cererea/întrebarea pentru a obține acordul
  • oferă oamenilor complimentele pe care le merită
  • prezintă cel mai popular produs/serviciu, iar acesta va deveni și mai popular

presuasiunea

este procesul prin care te asiguri că destinatarul mesajului tău este deschis / empatizează chiar înainte de a experimenta conținutul mesajului

O paralelă ajutătoare: și pământul este pregătit în avans, înainte de a pune semințele.

Cum ajungi să „livrezi” această presuasiune? Prin cuvinte, prin imagini, prin situații.

Și o ultimă idee:

Nu cere opinia cuiva. Cere-i sfatul și vei obține idei.

Grant Cardone

despre măiestria în procesul de vânzare

dacă ești mulțumit, nu poți schimba

  • stabilește scala afacerii tale la nivelul vieții pe care vrei să o trăiești
  • cu cât ai mai puțini angajați, cu atât afacerea va fi mai mică
  • învață de la multinaționale: ele nu dețin case (nu blochează banii în lucruri care nu produc bani)
  • dacă nu cheltui, nici nu se vor întoarce venituri
  • produsul/serviciul tău are nevoie de marketing; caută canalul de comuni care care îi place clientului, nu cel care îți place ție
  • oamenii cumpără ceea ce cunosc; cel mai cunoscut produs este cel mai cumpărat
  • lipsa interesului… este doar un grad al nivelului de interes 😉
  • nu-ți conduce afacerea; crește-ți afacerea.

Se mișca atât de repede, încât nu l-am putut prinde în poză. Ce se vedea doar din când în când, era căptușeala sacoului său: material imprimat cu 10X. Ăsta da next-level branding 🙂 !

Să spui că nu-ți place să vinzi, este ca și cum ai spune că nu îți plac veniturile.

Ei bine, eu de perspectiva aceasta aveam nevoie. Mai direct și mai clar de atât nu am auzit-o până acum.

Denise Jacobs

Ce te oprește din a fi cel mai bun? Criticul Interior.

  • Creativitatea este cea mai ușoară și rapidă cale de a intra în starea de flux.
  • Criticul interior blochează creativitatea.
  • În starea de flux nu există criticul interior.

Ce facem cu Criticul Interior? Mai toată lumea îl are. În primul rând, să-l recunoaștem… Și să înțelegem că este un mecanism de protecție.

Apoi să facem lucrurile diferit. Jacobs ne propune câteva instrumente pe care să le folosim:

un instrument al schimbării – bazat pe concentrarea atenției

autocompasiunea; comportă-te cu tine însuți așa cum te comporți cu ceilalți.

Folosește Evaluatorul Interior, care vine cu idei, nu Criticul Interior… care e răutăcios.

transformă dialogul interior

Dă-i restart. Astfel:

  • distanțează-te de tine; vorbește-ți la persoana a III-a;
  • spune-ți despre situație;
  • vorbește-ți frumos.

Alege cuvintele potrivite și eliberează creativitatea ta!

Hitendra Wadhwa

despre măiestria interioară

În primele minute ale prezentării, Wadhwa ne-a adresat o întrebare și ne-a lăsat câteva momente de gândire: care sunt cei 3 cei mai apropiați prieteni ai tăi? Apoi ne-am cufundat în informații și detalii și am uitat de întrebare…

  • succesul exterior
  • succesul interior

⇒ Cum să ajungem într-un punct în care cele două nu sunt în conflict?

Hai să schimbă regulile jocului. Pentru că leaderul de astăzi trebuie să fie totul și complet opusul.

Poate că modelul de leadership ar trebui să pornească din interior. Din miez, din esență.

Cu cât acționezi mai mult din interiorul tău, cu atât creezi condițiile pentru impactul exterior.

Un exemplu foarte interesant despre Abraham Lincoln. Evaluările sale, făcute de diverse persoane, erau foarte diferite. Când evaluezi din exterior, lucrurile pot fi confuze. Din interior este cu totul altceva.

Cum ajungi la succesul interior?


Apoi vine propunerea – cei 5 stâlpi.

  1. scopul
  2. înțelepciunea
  3. iubirea
  4. creșterea
  5. realizarea de sine

Scopul poate fi chiar găsirea scopului. Direcționează-ți emoțiile, gândurile și credințele pentru a dezvălui și accepta adevărul în toate privințele și pentru a servi scopului tău. Și cum îți poți păstra autenticitatea? Iubind oamenii. Fiecare dintre noi poate face lucruri mărunte, care contribuie la evoluția omenirii. Marii leaderi continuă să învețe – este un proces care se bazează pe angajamentul față de propria persoană. Este drumul către tine, în căutarea excelenței.


În încheiere, o nouă întrebare. Între cei 3 prieteni, te-ai inclus și pe tine?

Guy Kawasaki

despre arta inovării

Excelent început, ajustând prezentarea sa – ca logică, ca ritm, ca pași realizați – cu cele 6 reguli ale lui Robert Cialdini! O demonstrație de forță de calibrare la modul de lucru al altei persoane, conectare rapidă și de calitate, deschidere la schimbare și flexibilitate.

De departe și cel mai glumeț dintre speakeri, ne-a povestit despre începuturile Apple, despre cum să asculți nevoile oamenilor, cum să nu refuzi ideile noi, despre cum să nu fi perdant într-o lume în continuă schimbare.

Mi-am notat 8 pași:

  1. definește-ți afacerea în legătură cu ceea ce primește clientul;
  2. fă saltul; exemple: frigiderele nu au fost produse de companiile care lucrau în industria gheții, iar camerele foto digitale nu sunt produse de primul care a apărut cu așa ceva. Firme noi au apărut și au livrat ceea ce clientul avea nevoie;
  3. când mergi în salturi, se întâmplă să dai rateuri. Este în regulă;
  4. produsele de excepție polarizează oamenii. Este în regulă;
  5. ignoră-i pe cei care l-au luat pe nu în brațe;
  6. dacă vrei să inovezi, este în regulă să te răzgândești; nu este un semn de slăbiciune;
  7. hai sus și drept, adică în colțul din drepta sus al unui grafic cu două axe: valoare și unicitate;
  8. oameni la care nici nu te gândeai încep să-ți cumpere produsele; spune victorie! și ia banii.
Western Union, 1876 – „telefonul nu poate fi luat în serios ca opțiune de comunicare”

Personalizează-ți introducerea. Caută elementele comune, care vă leagă. Stabilește o conexiune cu auditoriul.

Cum să fie prezentarea?

  • 10 pagini;
  • font de 30; fără propoziții întregi;
  • 20 minute
  • fundal negru

==> vei fi mai bun decât 95% dintre competitorii tăi

Primul pas este să crezi și să îi faci și pe alții să creadă. Înainte ca inovația în sine să apară.

Yuval Noah Harari

despre sfârșitul Homo Sapiens

Prin definiție, nu este posibil ca oameni ca noi să înțeleagă ființe ce le sunt superioare.

Bine că am lămurit-o pe asta, că mă îngrijoram 😉

Un punct de vedere asupra filmelor SF: aceste filme sunt realizate pentru pătura de mijloc, căreia îi sunt prezentate lucruri pe care le pot înțelege ca oameni. ==> și așa dispare ideea cu care eu am trăit până acum, că SF-ul aruncă un ochi spre viitor și realizările tehnice care vor fi posibile cândva.

O idee interesantă și care îmi cam dă fiori:


Cum te-ai simți cu un creier organic și unul bionic? Dar într-o rețea de creiere interconectate?

Dar întâi să lămurim ceva…

  • Creierul este o rețea materială, neuroni, sinapse
  • Mintea este un flux, sumă de emoții

Despre ce înțelegem și ce nu:

Noi nu putem percepe/înțelege cum se orientează liliecii. Nu putem să ne imaginăm exact. Nici tigrii, nici balenele. Nu prea știm cum e în pielea lor.

  • Inteligența este abilitatea de a rezolva probleme
  • Conștiința este despre a simți lucrurile

O perspectivă interesantă legată de lupta oamenilor pentru a deveni altceva, actualizându-ne capabilitățile la niveluri superioare: riscul este de a încerca o actualizare în lipsa unei înțelegeri suficiente. Și s-ar putea să obținem contrariul, o reducere a abilităților. Tot așa s-a întâmplat cu intervenția omului în mediul înconjurător, schimbând cursul râurilor, defrișând păduri, ajungând să stricăm echilibrul natural.

Ce-ar fi de făcut, încheie Harari? Pentru fiecare ban cheltuit pentru cercetarea și dezvoltarea inteligenței artificiale, să se cheltuie câte un ban și pentru cercetarea conștiinței umane.

Brené Brown

era pe lista speakerilor, însă nu a mai putut ajunge, din motive personale. În locul ei a venit Denise Jacobs.

3 idei cu care am rămas

  • auto-compasiunea… ceva de adăugat în viață
  • a nu-ți place să vinzi… ceva de dat uitării
  • prezentarea… 10, 30, 20

Brand Minds este un eveniment. Este și o stare. De anticipare, de aha!, de creștere și de a mai vrea încă o dată. Brand Minds este, totodată, o evadare din cotidian, din uzual, este un drum către altceva. Este învățare și credința că putem mai mult. Doar să avem disponibilitatea de a depune un minim efort.

Tagged

2 thoughts on “Brand Minds 2019, mai!

  1. Mulțumesc pentru acest articol prin intermediul căruia am fost într-un fel acolo. Mi-am notat ideile împărtășite de Denise Jacobs și Hitendra Wadhwa. M-a lăsat mască întrebarea finală a acesteia din urmă. O duminică așa cum ți-o dorești!

    1. Cu drag 🙂
      Știu că nu toată lumea are cum să ajungă acolo, așa că sper să fie util rezumatul.
      Apoi, mai știu că nu îi cunoaștem pe toți pe care i-am putea citi… așa că iarăși este de folos, cred, să las aici puțin, apoi fiecare poate afla mai mult dacă dorește.

Loc pentru dialog - nu ezita să-ți spui părerea!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.